幸福有我会更美

人哪,就得自信一点。

行李生英语培训

行李生岗位英语培训

1、寄存行李

G:Hello, I want to store my luggage.

你好,我想寄存行李。

B:Ok, Could you tell me that what’s your room number?

好的,可以告诉我你的房号吗?

G:Yes,sure.2212,this is my card.

是的,2212房间,这是我的房卡。

B:Is there anything valuable or breakable in your bags?

请问你的包里有贵重和易碎物品吗?

G:No     没有。

B:There is your tag and be ready to show when you pick up the luggage, and sign your name here.

这是你的行李牌,请在你领取时出示它,并在这里签字确认。

2、领取行李

G:Hello, I want to pick up my luggage.

你好,我想领取行李。

B:Ok, May I have your tag please?

好的,我可以用一下你的行李寄存牌吗?

G:Sure, Here you are.

当然了,给你。

B: Just a moment please. There is your luggage. Please check it.

请稍等,这是你的行李,请检查一下。

G:Let me see , that’s right. Thank you. 

我看一下,正确的,谢谢。

3、寄存贵重物品

G: Can I deposit valuables, please?

我可以寄存贵重物品吗?

B:Yes, you can .Please fill out this form.

是的,可以,请填写这张表。

G: Ok, give me, please.

好的,请给我。

B:Please put your articles in this safety deposit box and sign your name here .

请把你的物品放进保险箱并且在这里签字。

G:Ok, here you are.    好的,给你。

B: There is your box key, please keep it.

这是你的保险柜钥匙请保管好。

G:Yes, I see. Thank you !

好的,我明白,谢谢你!

4、雨伞借用。

G: Hello, Can I borrow an umbrella?

你好,我可以借用雨伞吗?

B: Yes, please give me your card.  是的,可以看一下你的房卡吗?

G:Sure, Here you are.

好的,给你。

B:Please pay for 100yuan for deposit.

请付100元作为押金。

G:Give you the cash.

给你现金。

B:Ok , this is the receipt of the deposit. Please sign here .

好的,这是你的押金条,请你在这里签字。

G: Ok, thank you very much.    好的,非常感谢。

B:You are welcome.      不客气。

5、为客人叫出租车

G: Hello, Can you give a taxi for me ?

你好,你可以帮我叫一辆出租车吗?

B:Sure, What time do you want to go ?

好的,你什么时候走?

G:About 10 minutes.       大约十分钟。

B:What’s your room number?

请问你的房号是多少?

G:Sure, 2605.        2605房。

B: I’ll call you when I get it ready.

车子好后我会通知你。

G:Thank you.      谢谢你。


评论

热度(3)